6 מזונות שישמרו על המוח שלכם צעיר

6 מזונות שישמרו על המוח שלכם צעיר

באופן כללי, מה שמזיק ללב שלכם גם מזיק למוח שלכם. אל תטעו בזה: בעוד שקליפות תפוחי אדמה מטוגנות מעיפות את הכפתורים שלכם, יש גם חלק שמגיע דרך העורקים אל החומר האפור שלכם.

 

שומנים רוויים, למשל, סותמים עורקים המובילים למוח שלכם, מה שמעמיד אתכם בסיכון לשבץ מוחי, ואילו חומצות שומן אומגה 3 – השומנים הטובים שנמצאים בדגים – מועילים למוח שלכם מכיוון שהם עוזרים לשמור על העורקים שלכם נקיים. הם גם משנים את מוליכות העצבים ומפחיתים דיכאון.

 

אלה המזונות הטובים ביותר שיעזרו לכם לשמור על המוח ועל הגיל האמיתי שלכם:

 

אגוזים

אגוזים מכילים שומנים בלתי רוויים ששומרים על העורקים נקיים, ומגבירים רמות של סרוטונין שמשפר את מצב הרוח.

כמות מומלצת:

1 גרם אגוזים ביום זה ממש בסדר (יש להיזהר מעומס קלוריות), שזה בערך 12 אגוזי מלך או 24 שקדים.

 

דגים (במיוחד סלמון בר, דג לבן, טילאפיה, שפמנון, פלאונדר, מאהי מאהי)

דגים מכילים חומצות שומן אומגה 3 המנקות את העורקים.

כמות מומלצת:

כוונו ל-13.5 גרם דגים בשבוע, או 3 מנות, כל אחת בערך בגודל האגרוף שלכם.

 

פולי סויה

פולי סויה מכילים חלבון, סיבים ושומנים בריאים ללב ולעורקים.

כמות מומלצת:

כוס פולי סויה ביום.

 

מיץ עגבניות ורוטב ספגטי

עגבניות מכילות חומצה פולית, ליקופן וחומרים מזינים אחרים ששומרים על העורקים צעירים.

כמות מומלצת:

8 גרם ליום של מיץ או 2 כפות רוטב ספגטי ביום.

 

שמן זית, שמני אגוזים, שמני דגים, שמן זרעי פשתן, שמן אבוקדו

כל המזונות הללו מכילים שומנים בלתי רוויים לעורקים בריאים.

כמות מומלצת:

25 אחוז מהקלוריות היומיות צריכות להיות שומנים בריאים.

 

שוקולד אמיתי (לפחות 70 אחוז קקאו)

שוקולד אמיתי מגביר את שחרור הדופמין ומספק פלבנואידים, השומרים על העורקים צעירים.

כמות מומלצת:

1 גרם ליום (במקום שוקולד חלב).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט