You are currently viewing כך תעצבו את הפרגולה שלכם עם 6 צמחים מנצחים

כך תעצבו את הפרגולה שלכם עם 6 צמחים מנצחים

פרגולות מהוות תוספת יפה לכל חצר אחורית שכן המבנה מספק אזור חיצוני שבו תוכלו למצוא צל מהשמש הקופחת במהלך הקיץ. השימוש בפרגולה הוא רב-תכליתי, והוא תמיד ימקסם את המרחב בחצר האחורית שלכם ויעניק אופי לחלל המגורים בחוץ. בזמן שבעלי בתים רבים נהנים מהקווים האלגנטיים של פרגולה מעוצבת או שמשיה למרפסת, הרבה מהם גם אוהבים את היופי והקסם שצמחים יוצרים כאשר הם ממוקמים בתוך המבנה או אפילו צומחים עליו. פרגולות מעוצבות עם צמחים יכולות גם הן להשפיע בצורה טובה על ידי מתן פרטיות רבה יותר למשתמשים בהן כאשר העלים והפרחים מכסים את האזור.

 

לבחירת הצמחים הטובים ביותר לפרגולה לגינה שלכם, ריכזנו עבורכם כמה אפשרויות פרחוניות, שיוסיפו נופך אסתטי ואישי לחלל המגורים החיצוני שלכם.

 

  1. צמחים מטפסים

אחד מצמחי הפרגולה הפופולריים ביותר הוא גפן, שכן הוא גדל במהירות ומדגיש את צורת הפרגולה שלכם. גפן מציעה צל וניחוח נהדר של פרחים יפים, וממקסמת את האסתטיקה הכללית של הגינה שלכם. לרוע המזל, הגפן מגיעה גם עם כמה חסרונות שכן העלים מייצרים לא מעט פסולת לאורך השנה, והצמח דורש תחזוקה וטיפול כמו השקיה וגיזום. אבל עם תחזוקה מסוימת, זה לא חייב להיות מאמץ גדול.

 

  1. פריחות צבעוניות

אוסף פשוט של פרחי עציצים יכול לגרום לפרגולה שלכם להראות מזמינה יותר. בין אם אתם מציבים אשכול של עציצים עם מינים שונים בכל אחד מהם או משתמשים בעציץ גדול כדי לקבץ את כולם יחד. פריחות צבעוניות משפיעות רבות באסתטיקה שלהן. אפשרויות נהדרות לשיפור פרגולה יהיו בגוניות, קמליות, אזליאות ועוד.

 

  1. צמחים תלויים

אם אינכם רוצים לתפוס יותר מדי מקום במרפסת או בפרגולה שלכם עם עציצים, אתם יכולים להתאים את אזור החוץ שלכם לצמחים תלויים. מקמו את העציצים בגובה העיניים ותנו להם להיתלות מהקורות. פרחים צבעוניים הם למשל צמח הפוקסיה, כמו גם פטוניות וגרניום.

 

  1. שרכים

צמחים אוהבי שמש קשים לטיפוח במקום מוצל. למרבה המזל, שרכים נוטים לשגשג באזורים חשוכים יותר בתנאים מוצלים ולחים מה שהופך אותם למושלמים לשימוש בפרגולה. צמחים ירוקים, רעננים ותוססים כאלה מספקים שמחה מוחלטת לרבים, וכיוון שכמה מהם יכולים לגדול, הם גם הופכים למסך הצללה אורגני אידיאלי.

 

  1. עצי פרי ננסיים

אין הרבה דברים קסומים כמו בוסתן של עצי פרי בעציצים, במיוחד כשהם בפריחה ונוטפים פרי. עצי פרי ננסיים מביאים יופי וניחוח משגע לאזור הפרגולה. עיצוב הפרגולה שלכם יכול להיות לא רק קל, אלא כל כך כיף עם האסתטיקה היפה של העצים הננסיים.

 

  1. סוקולנטים

אם אתם מחפשים צמחים עם תחזוקה נמוכה לחצר האחורית שלכם, אתם לא יכולים לטעות עם סוקולנטים. מדובר במשפחה רב-תכליתית של צמחים שאינם נראים יפים בצורה יוצאת דופן, אך לרוב הם מועדפים בחצרות אחוריות שכן קל לטפל בהם, אפילו עבור גננים חובבנים. עם השקיה מינימלית, תוכלו לתת להם ריסוס מהיר של מים בכל שבוע ולהמשיך ליהנות מזמנכם בחוץ. סוגים פופולריים של צמחים בשרניים אלה כוללים Agave, Echeveria ו-Crassula.