You are currently viewing הדבר המשוגע שקורה כשמפסיקים להתקלח

הדבר המשוגע שקורה כשמפסיקים להתקלח

עיתונאי אחד מה-Atlantic הפסיק להתקלח במשך חודש רק כדי לראות מה יקרה – והכל היה מפתיע.

 

רוב הסיכויים שאתם לא מהרהרים בהרגלי המקלחת שלכם כל כך הרבה. אתם פשוט מתעוררים, מתארגנים, מתקלחים ואז מתכוננים לעבודה. ובכן, זה עשוי לגרום לכם לחשוב מחדש על מערכת היחסים שלכם עם מקלחת.

 

ג'יימס המלין, עיתונאי מה-Atlantic, החליט להפסיק להתקלח בהדרגה. הוא קיבל השראה מהעיתונאית של הניו יורק טיימס, ג'וליה סקוט, שהייתה נסיינית בניסוי אחר ללא סבון, ללא מקלחות, עם תרסיס חיידקים חיים לעור. התרסיס, שפותח על ידי סטארטאפ ביוטקיסטי, נראה, מרגיש ובעל טעם כמו מים אך הוא מלא בחיידקים מיוחדים שלדעת המדענים חיו על המיקרוביומה בעורנו עד שהתחלנו לשטוף אותו ללא רחם. הרעיון: גופכם יכול למעשה לנהל את המערכת האקולוגית הקטנה שלו בעור אם תפסיקו להתעסק איתו.

 

אנו לומדים יותר ויותר על כל החיידקים הקטנים המסתובבים בגופנו (ראו: הבאז סביב פרוביוטיקה, אוכל ידידותי לקיבה, וחשיבות ההבנה כיצד מערכת העיכול שלנו משפיעה על בריאותנו הכללית). האם לא צריך לתת את אותה תשומת לב גם לחיידקים שמחוץ לגופנו?

 

אז המלין אמר שהוא לאט לאט הפסיק להשתמש בסבונים או בקרם לחות ואפילו הפסיק להשתמש בדאודורנט. הוא ממשיך לשטוף את ידיו (לשם מניעת התפשטות חיידקים ומחלות) ושוטף את גופו במים כשהוא נראה מלוכלך או שיש לו "ראש מיטה" רציני (אולם לעתים נדירות נכנס למקלחת בפועל).

 

התוצאות המפתיעות? הוא לא מריח רע אלא, מדיף ריח של בן אדם אמיתי. המחשבה היא שהדטרגנטים והמוצרים שאתם מוסיפים לעור ולשיער שלכם מדי יום משבשים את האיזון בין השמנים לחיידקים החיים במיקרוביומה. כשאתם מתקלחים באגרסיביות, אתם הורגים את החיידקים הטובים. הם מתאכלסים מחדש במהירות, אך המינים אינם באיזון וגופכם נוטה להעדיף את החיידקים הרעים, או את סוגי החיידקים המייצרים ריח, כך לפי ה-Atlantic. כך שאם תפסיקו להשתמש באותם חומרי ניקוי קשים, גופכם יהיה מסוגל להבין כיצד הוא צריך לאזן את עצמו, לתת לחיידקים טובים לשגשג ולהשאיר חיידקים רעים בחוץ.

 

אנחנו לא אומרים שעליכם לחיות את חייכם כאילו שאתם תמיד בפסטיבל מוזיקה, אבל זו עשויה להיות סיבה לגיטימית להיות טבעיים, לפחות בחלק מהזמן. כמה שזה נשמע מגעיל בתחילה, זה יחסוך לכם זמן וגם כסף בטווח הרחוק.

כתיבת תגובה