You are currently viewing מנכ"ל 3D Systems עזב את תפקידו

מנכ"ל 3D Systems עזב את תפקידו

מנכ"ל חברת 3D Systems, חברת הדפסות תלת מימד בפרופיל גבוה הנאבקת להפוך את ההייפ התעשייתי לעסק שצומח במהירות, פרש אתמול, כך מסרה החברה ביום חמישי.

 

אבי רייכנטל, שפעל בחברה במשך 12 שנים, הוחלף בינתיים על ידי הקצין המשפטי הראשי אנדרו ג'ונסון.

 

עזיבתו של רייכנטל הגיעה לאחר ירידה משמעותית במחיר המניה של החברה. מאז הגיעה לשיא של 97.25 דולר בשנת 2014, המניה שלה צנחה בכמעט 90%.

 

במסחר אחר הצהריים ביום חמישי, מניית 3D Systems ירדה ב-5% ל-10.30 דולר.

 

הדפסות תלת מימד התרחבו במהירות לתעשיות כמו רפואה, ייצור ובישול. אך עדיין נותרו שאלות לגבי כדאיות השוק של הדפסת תלת מימד צרכנית, אחד משלושה מגזרים שבהם התמקדה 3D Systems יחד עם הדפסה מקצועית ותעשייתית.

 

"הם לא נכנסים לבתים", אמר טרי ווהלרס, נשיא חברת הייעוץ Wohlers Associates בספטמבר על מדפסות תלת מימד.

 

במילים אחרות, הדפסת תלת מימד כמשהו שיכול לגעת בחייהם של מיליונים נראה כאילו היה כל כך מויתר. ההשפעות מורגשות בחברות מסוימות שהיו בחלל פיתוח טכנולוגיית הדפסת תלת מימד, לא רק 3D Systems, אלא גם MakerBot המתחרה, שפיטרה יותר ממאה עובדים בשבעת החודשים האחרונים.

 

הכנסותיה של 3D Systems ברבעון השני גדלו ב-13% לרמה של 170.5 מיליון דולר, כ-3 מיליון דולר פחות מהערכות האנליסטים. אך בשיחת הרווחים של החברה, אמר רייכנטל כי "בסך הכל, אנו מאוכזבים מהתוצאות שלנו", והאשים את "ההתרחבות המהירה" של החברה – רכשה שלוש חברות בשנת 2014 – ביצירת "יעילות תפעולית שעליה אנו מתמודדים."

 

Wohlers אמרו כי עזיבתו של רייכנטל "היא הזדמנות עבור 3D Systems ללחוץ על כפתור ההפעלה מחדש ולחדור לעומק השוק העצום להפליא שמציגה הדפסת תלת מימד."

 

בהצהרה אמר מייסד שותף ב-3D Systems צ'ארלס האל על השינוי הביצועי, "ככל שהתעשייה שלנו ממשיכה להתפתח ואנחנו מסתכלים לעתיד, אנו ממוקדים בליישר את המשאבים והתוכניות שלנו כדי לשרת את הלקוחות שלנו בצורה הטובה ביותר."

 

3D Systems נאלצה להתמודד גם עם סוגיות משפטיות. באוגוסט חלק מבעלי המניות תבעו את החברה "ואמרו כי רייכנטל ומנהלים אחרים העריכו יתר על המידה את יכולתה של החברה לספק מדפסות". כפי שפורסם היום ב-Fortune, חברת 3D Systems הפסידה לאחרונה גם בתיק בוררות שהגיש רונלד בארנקו, הבעלים של חברה שנרכשה על ידה בשנת 2011, המחייב אותה לשלם 11 מיליון דולר.

כתיבת תגובה