You are currently viewing האם הרגלי השינה שלכם לא מיטיבים עם שלפוחית ​​השתן?

האם הרגלי השינה שלכם לא מיטיבים עם שלפוחית ​​השתן?

אם יש לכם דליפת שתן או נוקטוריה (צורך תכוף להשתמש בשירותים בלילה), אתם בטח כבר יודעים טוב מדי כיצד בעיות בשליטה על שלפוחית ​​השתן עלולות להרוס שינה טובה בלילה. אבל האם בעיות השינה שלכם יכולות למעשה לגרום לבעיות האלה?

 

למרבה המזל, ישנן פתרונות לבריחת שתן בלילה כדי שתוכלו להשיג מנוחת לילה טובה יותר:

 

  • שלל גורמים רפואיים אחרים. בקשו מהרופא שלכם לבדוק את כל המצבים הבסיסיים האפשריים שיכולים לתרום להגברת ההשתנה בלילה. יש גם לשלול זיהום. "יכולה להיות החמרה בתדירות בריחת שתן כאשר מישהו סובל מדלקת בשלפוחית ​​השתן," אומר ג'ון קובלצ'יק, ד"ר ד"ר, אורולוג מוסמך במרכז הרפואי סנט וינסנט בלוס אנג'לס. ניתן לקבוע זאת על ידי בדיקת שתן פשוטה.

 

  • הימנעו משתיית יתר לפני השינה. במידת האפשר, עצרו את צריכת הנוזלים שעה עד שעתיים לפני השינה והימנעו מכל קפאין בערב. היזהרו גם מסלטים גדולים שאוכלים בערב – הם מכילים נוזל רב.

 

  • נסו להפחית את הצטברות הנוזלים. "תנומות אחר הצהריים, הגבהת הרגליים וגרבי דחיסה עשויים להפחית את הצטברות הנוזלים ולעזור להקל על הערות במהלך הלילה", אומרת איליין מקיניס, מחנכת בריאות באיגוד הלאומי לקונטיננטציה בצ'רלסטון, דרום קרוליינה.

 

  • היזהרו מאלכוהול. אלכוהול פועל כמשתן ועלול לגרום להשתנה תכופה יותר.

 

  • העריכו את התרופות שלכם. מרשמים מסוימים, כמו תרופות נגד דיכאון, יכולים לגרום לשלפוחית ​​השתן לא להתרוקן לחלוטין. אחרות, כמו תרופות משתנות, מגבירות את התדירות. במקרה של משתנים, בדקו עם הרופא שלכם אם אפשר לקחת אותם בבוקר כדי להפחית את השפעתם.

 

  • ללכת לשירותים תכופות לפני השינה. "חלק מהמטופלים עשויים להצטרך להשתין פעמיים לפני שהם הולכים לישון – הם עלולים לא לרוקן את השלפוחית ​​שלהם היטב בפעם הראשונה," אומר מיכאל ספיר, ד"ר רופא, אורולוג כפול מוסמך למילגה מבית החולים לקהילה במיסיון בפנורמה סיטי, קליפורניה.
  • ניתן להשתמש בחיתולים למבוגרים על מנת לספוג את השתן הלילי.

כתיבת תגובה